Vraag:
Is het aanpassen van de hoek van een drop-stuur een haalbare manier om polspijn te verminderen?
Sam
2020-05-24 21:33:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Degenen die veel tijd besteden aan typen op een computertoetsenbord of spelen op een muziektoetsenbord (piano, ...), leren dat hun polsen zo recht mogelijk moeten blijven. Het idee is dat de pezen die de vingers bewegen door een tunnel in de pols gaan (de carpale tunnel) en als de vingers urenlang onophoudelijk bewegen, zal elke hoek ervoor zorgen dat de pezen tegen de wand van de tunnel wrijven. De tunnel raakt ontstoken ( carpaal tunnelsyndroom) op dezelfde manier dat het verplaatsen van een kabel tegen de rand van een houten tafelblad een groef in de tafel veroorzaakt en de kabel rafelt.

carpal tunnel and tendons bron, krediet

Fietsers met geen geschiedenis van polspijn zijn net zo vatbaar voor polspijn op een fiets. Dit suggereert dat de pijn helemaal niet optreedt in de carpale tunnel.

Ik probeer mijn hand vaak te verplaatsen, maar ik hou er ook van om een ​​redelijk hoge cadans te behouden sinds Ik trap dan met de minste moeite. De noodzaak om constant te schakelen betekent dat mijn handen bijna altijd op de motorkap liggen en dat ik zelden de andere vier posities gebruik.

hand position on the hoods source, credit

Zelfs mensen die regelmatig in de sportschool zijn, hebben misschien geen manier om te voorkomen dat ze 'zwakke polsen' hebben. Het volgende is wilde speculatie: de ene of de andere training kan de spieren rond de pols versterken, maar niets kan het polsgewricht zelf sterker maken.

Ik ben bekend met de weinige oefeningen die het carpale tunnelsyndroom revalideren en die voorkomen dat het opnieuw optreedt, maar op een racefiets kan ik bevestigen dat de pijn niet eens uit de carpale tunnel komt. Ik schakel vaak, maar lang niet zo vaak als het aantal toetsen dat wordt ingedrukt tijdens een typsessie (ja, ja, zoals deze). Ook is de pijn door de positie op het stuur lang niet zo erg als carpaal tunnelpijn. Dat laatste is vervelend, want zodra het licht ontstoken is, wordt de pijn snel erger; misschien omdat er minder ruimte is voor de pezen om vrij te bewegen. De pijn van het stuur verdwijnt na ongeveer 24 uur, terwijl carpale pijn weken of langer kan duren.

Ik heb geëxperimenteerd met het per keer 2-3 mm omhoog / omlaag bewegen van de zitbuis. lijkt succesvol te zijn in het identificeren van de meest comfortabele hoogte.

Na te hebben geëxperimenteerd met meerdere ritten in elk van de twee rotatie-instellingen, sta ik nu op het punt om de hoek van het stuur te herhalen totdat ik degene identificeer dat maakt mijn polsen zo recht mogelijk, maar voordat ik experimenteerde, dacht ik dat ik hier de collectieve wijsheid zou vragen.

Is het aanpassen van de stuurhoek een haalbare manier om polspijn te verminderen? Zoals je op de onderstaande afbeelding kunt zien, heb ik tot nu toe de stuurhoek aangepast om voor het comfort van mijn onderrug te zorgen (een andere zwakke plek waar ik op moet letten), door hem hoger te zetten. Ik neem aan dat ze de nullijn hebben gelabeld om ons een hint te geven dat we misschien willen beginnen met het centreren van die nullijn.

angle of handlebar, showing the mid-line

Bewerken: het uitlijnen van de nullijn van het stuur (horizontale as van de cirkel) met het midden van de stuurpen (rode lijn) maakte de positie van de haken te pijnlijk voor mijn rug. Mijn oplossing was om het stuur omhoog te draaien (ongeveer 6 graden, wat verrassend veel bleek te zijn). Deze + 6 ° loste rugproblemen op, maar nu zijn mijn polsen aan de haken abnormaal omhoog gedraaid, en dit leidt inderdaad tot polspijn - zelfs na meerdere ritten om de onvermijdelijke eerste-paar-keren-pijn toe te staan. Mijn vraag is, in het kort, of ik moet herhalen (binair zoeken?) Om precies de juiste hoek te vinden. Bewerken beëindigen

Als het frame te groot voor mij is, maak dan mijn polsen en mijn rug tegelijkertijd comfortabel kan een verloren strijd zijn. Ik zou die perfecte invalshoek kunnen zoeken, maar de een of de ander zou ongelukkig zijn. Het frame voelt precies goed (hebben zelfs professionele fietsers toegang tot aangepaste frames die tot op de millimeter op hun lichaam passen, in dezelfde geest dat professionele skiërs toegang hebben tot op maat gemaakte schoenen? Maar ik dwaal af). Te ver naar voren / naar beneden draaien zal mijn polsen blij maken, maar mijn rug belasten, en vice versa. Het zoeken naar de goede plek kan slechts een compromis zijn om het comfort te vergroten, of in ieder geval om de pijn te verminderen.

Het zou fijn geweest zijn als er wat schaalverdeling was om de hoek direct uit te lezen zonder handgeschreven tekst toe te voegen. merkt op, maar die klacht is ook van toepassing op de zitbuis, en dus kunnen we deze problemen overlaten aan de beperkingen van snelle productielijnen in de fabriek.

Ter verduidelijking: de toegevoegde context zorgde voor een lange vraag, maar jouw antwoord hoeft niet lang te zijn. Als je kunt bevestigen dat "ja, het vinden van de juiste hoek is een compromis", samen met een beetje ervaring, zou dat een goed begin voor mij zijn.

Wat betreft de framemaat, ik ben 3 cm langer dan jij en een frame van 57 cm past redelijk goed, maar ik heb een op maat gemaakt frame van 55 cm met extra lange bovenbuis en het is perfect. Als er iets is, is 53,5 cm misschien te klein. En een frame op maat laten maken is niet zo moeilijk, het kost gewoon geld.
@ojs Ik dacht dat het frame misschien te _groot_, niet te klein, voor mij zou zijn. Als ik de hoek van de dropbar laat zakken, zijn mijn polsen blij; als ik de hoek optil, is mijn rug blij; vandaar, vroeg ik me af, misschien kan een kleinere lijst beide gelukkig maken in een middenhoek.
@ojs Fascinerend dat er op maat gemaakte lijsten beschikbaar zijn. Ik neem aan dat elke bekwame lasser een paar buizen kan monteren, maar dat zou een onhandig (= zwaar) frame opleveren. Afgaande op hun websites zijn de grote fabrikanten hier niet in geïnteresseerd, op geen enkele prijs. Kunt u een hint geven?
@Sam Je onderarmen op de foto die je hebt gepost, zijn dichter bij parallel met de grond dan de meeste professionele rijders, waardoor ik denk dat je te ver naar voren reikt om bij de tralies te komen. Dat lijkt in overeenstemming te zijn met uw mening dat het frame te groot voor u is, maar een frame van 53,5 voor iemand van 5'11 "lang die te groot is, lijkt vreemd. Heeft u relatief lange benen en / of korte armen? Hoe ver terug is je zadelset? Kun je een volledig zijaanzicht van je fiets toevoegen?
@AndrewHenle die foto is zonder bronvermelding uit de "vier andere posities" blogpost genomen. Ik neem aan dat het niet het OP is.
@Sam als u de staven hoger wilt hebben, maar hendels in een lagere hoek, dan is het waarschijnlijk dat uw staven te laag zijn. Ze kunnen helpen. Een simpele zoekopdracht naar "custom racefietsframe" vindt heel veel bouwers.
@Sam kijk alstublieft naar de eerste zoekhit voor "stackoverflow attributierichtlijnen": https://stackoverflow.blog/2009/06/25/attribution-required/. Ik begrijp dat bicycles.stackexchange anders is en copyright hier niet van toepassing is, maar vanuit de context lijkt het erop dat de foto op de een of andere manier verband houdt met uw vraag, terwijl dat echt niet zo is.
@AndrewHenle Ik wou dat ik een foto van mijn eigen handen nam (het is echter lastig, statief, timer, enz.). Mijn eigen huidige (pijnlijk aan de polsen, maar niet de onderrug) positie is aanzienlijk hoger (zoals je kunt zien op de derde / laatste foto).
Op dit moment toont de derde / laatste foto een stuurpen en een soort schaalverdeling. Het is erg moeilijk om te raden wat uw positie is.
Wanneer je het stuur draait verandert het natuurlijk ook de hoek van de kappen. Je wilt de kappen comfortabel vasthouden en daarvoor wil je vooral de kappositie op het stuur veranderen. Of in ieder geval als je de ene verandert, moet je bereid zijn om ook de andere te veranderen.
@VladimirF Even ervoor zorgen dat ik het goed begrijp: het stuur draaien duurt 1-2 minuten. Het veranderen van de positie van de kap vereist het verwijderen / opnieuw monteren van de tape, wat volgens mij een uur zou duren. De eerste is gemakkelijk te doen tijdens het itereren. Voor de laatste zou ik veel liever van tevoren de juiste positie weten (zonder iteratie).
@Sam als de tape eenmaal ongedaan is gemaakt, kunt u deze herhalen. Enige beperkte aanpassing is mogelijk, zelfs met de tape erop.
Een verstelbare stuurpen is ook gemakkelijk te herhalen en zou je ook in staat stellen om met de hoogte en het bereik te spelen, wat volgens mij kan helpen
@ChrisH Dit is een geweldig idee. Deze extra mate van vrijheid (het stuur omhoog, in plaats van of naast het kantelen) is wellicht de juiste oplossing.
De oplossing die werkt, is een beetje veel voor de meeste ligfietsen. Geen gewicht op de handen en elke positie is acceptabel. (En in sommige gevallen houd je nauwelijks je tralies vast.)
Geen exact antwoord op de vraag, maar werk aan je kernkracht. Dit helpt bij problemen met de onderrug en vermindert de hoeveelheid gewicht die u met de handen ondersteunt.
Drie antwoorden:
Nathan Knutson
2020-05-24 22:16:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uw polsen in een ongemakkelijke hoek op de staven plaatsen kan om verschillende redenen pijn veroorzaken. Het kan carpaal tunnel verergeren of zelfs veroorzaken, stijfheid veroorzaken, ervoor zorgen dat wegkrachten niet goed worden geabsorbeerd door de gewrichten, en de lijst gaat maar door. Dus ja, er is geen reden waarom de hoek waarmee het kwam, geschikt zou zijn voor jou, en elke fietser moet zijn hoek van het stuur naar wens afstemmen. En ja, de aard van het drop-stuur betekent dat er daarbij compromissen en afwegingen worden gemaakt tussen hoe goed elke positie werkt, wat het noodzakelijk maakt na te denken over hoeveel tijd je wilt of verwacht te besteden in elke handpositie.

Maar het komt vaak voor dat pijn en ongemak aan pols, arm en bovenlichaam wordt veroorzaakt door staven die te laag of ver weg zijn, waardoor gewichtsverdeling en houdingsproblemen ontstaan ​​die niet kunnen worden opgelost door de hoek van de stang. Er gaat te veel gewicht door de polsen, en er zijn meer fundamentele veranderingen nodig om er veel aan te doen. De belangrijkste parameters waarnaar hier wordt gedraaid, buiten de framemaat en bij een juiste zadelhoogte, zijn stuurpenlengte / stijging / hoogte en zadel voor / achter. Bar extension en drop spelen ook een belangrijke rol, maar worden minder gemakkelijk gewijzigd.

Het is helaas gebruikelijk om fietsers radicale dingen te zien doen met hun stuurhoek op racefietsen, dat wil zeggen het omhoog draaien om te proberen een comfortabelere positie te bereiken, wanneer het duidelijk is dat er fit-problemen zijn die kan nooit op die manier worden opgelost. Daarbij maken ze de drop-positie bijna altijd bijna onbruikbaar.

Een belangrijke reden voor deze dynamiek is dat racefietsen zijn ontworpen voor de behoeften en prioriteiten van de stereotiepe atletische wielrenner en degenen die ernaar streven om na te streven. hen, dus lange en lage posities. Hier zijn veel vragen over.

Als u de zaken echt goed wilt hebben met betrekking tot de hoek van de stuurstang, mag u nooit vergeten dat u ook de klempositie van uw remhendel kunt veranderen. Nogmaals, er is geen reden om te verwachten dat de positie waarin het is gekomen juist is. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt om uw houding en polshoeken redelijk te houden in de druppels, terwijl het comfortabeler wordt op de kappen. De keerzijde is dat wanneer mensen de behoefte voelen om ze naar extreme posities te verplaatsen, dit meestal weer een indicatie is van andere, grotere pasproblemen, het gebruikelijke voorbeeld is dat ze omhoog op de staven worden verplaatst om een ​​meer ontspannen positie van het bovenlichaam op het lichaam te krijgen. kappen, wanneer het stuur gewoon omhoog en naar achteren wordt bewogen, zou hetzelfde effectiever zijn en zonder de toegang tot de remhendel in de drempels te beschadigen.

Een andere manier om naar te kijken is: als je gaat rijden drop bars, u wilt dat de drop-positie comfortabel en bruikbaar is en een goede toegang tot de remhendels biedt. Anders is er weinig reden om drop bars te gebruiken. De hoek van de stangklem maakt een behoorlijk dramatisch verschil in de hoek waarin je polsen naar boven komen tijdens het vallen. (Ergo-druppelvormen verergeren dit enorm omdat ze willen dat je handen maar op één plek zijn, terwijl ronde druppels meer vrijheid bieden). Proberen om de hoek van de stang te gebruiken om eerst de positie van je kap en de tweede positie in te stellen, werkt daarom alleen als je geluk hebt. De beste resultaten worden behaald door een stuurmodel te selecteren, een verhoging / verlenging ervoor (op basis van het frame en de stuurpenafmetingen) en een remhendelklempositie waardoor alles tegelijk kan werken. De eerder genoemde stereotiepe atletische wielrenner kan het stuur zeker iets omhoog of omlaag kantelen op een nieuwe fiets en gaan, maar het is vaak zo dat hoe verder weg is van dat archetype, hoe meer ze de voorraad moeten herwerken positie om een ​​acceptabele pasvorm te krijgen.

Ik ga voor een verdeling van 95% van de tijd de kappen vasthouden, de toppen 5% van de tijd (alleen om af en toe uit te rekken), en gebruik noch de druppels noch de haken. Dus eigenlijk is mijn vraag of het zoeken naar een goede hoek (ik heb het al aan de orde gesteld, zoals op de foto) noodzakelijkerwijs een compromis inhoudt, of dat er iets anders moet worden veranderd, zoals het frame zelf. Ik denk dat je zegt "ja, een compromis is nodig, ongeacht al het andere"; is dat juist?
@Sam Als je hebt opgegeven dat de druppels bruikbaar zijn, kun je alles doen wat je wilt, zolang je nog steeds een goede grip kunt krijgen om te remmen en ook snel toegang kunt houden tot die grippositie. Maar bedenk waarom u de druppels opgeeft. Als de kappen de meest agressieve positie zijn die men momenteel kan verdragen, is het vaak zinvol om de pasvorm te veranderen zodat de staven hoger en / of dichterbij komen, met de bedoeling de drop-positie in het nuttige bereik te brengen en de algehele nuttige positie te vergroten. reeks posities die de bars bieden.
Ik heb de druppels helemaal niet opgegeven. Ik voel de noodzaak voor die positie alleen als ik voel dat de wind een ernstig obstakel is. Omdat ik nog met een cadans van ongeveer 90 moet trappen met het grote (50-tands) kettingblad en een van de drie kleinste tandwielen (12 kleinste), is mijn vlakke snelheid van ongeveer 35-40 km / u geen garantie voor het vallen, en dus Ik neem genoegen met het 95% van de tijd vasthouden van de kappen en 5% van de tijd om uit te rekken. Ik hoop dat ik pijn in zowel de onderrug als de polsen kan elimineren terwijl ik tussen deze twee posities schuif.
@Sam Ik reis veel langzamer, maar toch gebruik ik drops. Drops zijn voor ruiters van alle niveaus. Je kunt meer aerodynamisch zijn als je de bovenkant van de kappen vasthoudt, maar het is moeilijk om die positie vast te houden, drops werken meer ontspannen. Zelfs bij 25 km / u is aero belangrijk, zeker bij wat wind. Je hoeft geen racer te zijn.
@VladimirF Ik zie dat ik nog veel te leren heb. Ik bewaarde de druppels om te sprinten, maar gezien hoe slecht mijn kuitspieren melkzuur verdrijven, leek het erop dat dat nauwelijks aanstaande was.
Als het handig is om de wind te bedriegen en te sprinten, is dat prima. Toen je zei dat je 95/5 tussen de kappen en de flats zit, dacht ik dat de druppels momenteel niet nuttig voor je zijn.
Een van de voordelen van een dropbar is dat er veel handposities mee mogelijk zijn. Het is dus een goed idee om uw grip regelmatig te variëren om pols-, rug- en schouderproblemen te voorkomen.
Weiwen Ng
2020-05-27 02:10:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik probeer nader in te gaan op het uitstekende antwoord van Nathan.

De oorspronkelijke vraag verwijst naar het feit dat je in het algemeen je polsen recht wilt houden in meerdere situaties. Dit strekt zich uit tot uw positie op de fiets. De onderstaande afbeelding is van een Bikefit.com-artikel over de stuurpositie. In de afbeelding hebben ze inderdaad het stuur gedraaid om de polshoek aan te pakken (in de afbeelding links is dit stuur te ver naar beneden gedraaid.)

enter image description here

Hoe moet je je stuur eigenlijk draaien? Bikefit merkt op dat:

Historisch gezien was de meest gebruikte methode om de rotatie van het stuur te bepalen, de onderkant van de drop parallel aan de grond te plaatsen ...

Dit is waar, en het kan de afbeelding in het linkerpaneel hierboven informeren. Historisch gezien had het stuur echter een iets andere vorm dan nu. Als uw stuur wordt geadverteerd als klassieke bocht, lijken ze meer op een historisch stuur. De onderstaande foto uit een Cyclingtips-artikel over het instellen van het stuur is wat lijkt op een klassiek gebogen stuur, zij het met de onderkant van het stuur niet helemaal parallel met de grond.

enter image description here

In ieder geval, met dit type stuur, zal uw neutrale positie de onderkant ongeveer vlak hebben. (Kanttekening: tegenwoordig lijken klassieke buigstangen vooral in de smaak te vallen bij professionele wielrenners. Ze hebben echt de lagere positie nodig die door de drops is toegestaan, en ze hebben eigenlijk de fysieke flexibiliteit die nodig is om die positie te behouden. De meesten van ons missen de flexibiliteit. )

Als je je stuur draait, moet je zorgen voor het samenspel tussen de hoek van het stuur en de positie van de hendels op het stuur. In de afbeelding van Cyclingtips hieronder kantelde de rijder het stuur omhoog, vermoedelijk om zijn polshoek aan te pakken.

enter image description here

Het citaat is echter leerzaam :

Het is normaal dat rijders hun stuur omhoog draaien om de hoek van de motorkap te krijgen waar ze willen. Dat plaatst de stang echter in een ongemakkelijke hoek en zorgt ook voor een langer "effectief bereik" wanneer u op de kappen staat. In werkelijkheid zouden deze balken waarschijnlijk weer naar beneden moeten worden gedraaid, en de hendels verder naar boven op de balk moeten schuiven.

Naast de quote heeft dit invloed op het bereik van je handen naar de hendels wanneer je bent in de druppels. Ik zal een opmerking van Vladimir F achterlaten: de drops zijn voor alle mensen, niet alleen racers, en als je een gemiddelde flexibiliteit hebt, maar je kunt de drops niet comfortabel gebruiken, zijn de bars mogelijk verkeerd ingesteld.

Het algemene advies van Cyclingtips lijkt te zijn dat je het stuur in een neutrale positie moet zetten, en dan de kappen op de stangen plaatsen zodat de kappen iets omhoog komen. De onderstaande afbeelding toont een goed neutraal startpunt voor veel moderne sturen.

enter image description here

Deze YouTube-video door John Weirath, een fietsenmaker, is ook erg leerzaam. (opmerking: hij begon met zijn stuur heel ver naar beneden gedraaid voor illustratieve doeleinden.)

Kortom, het veranderen van de hoek van je stuur kan je polsen in een meer neutrale positie brengen, maar het heeft ook invloed op hoe u de rest van de staaf gebruikt, inclusief de toppen en de druppels. Houd er rekening mee dat als u uw hendelpositie en stuurhoek aanpast, u het bereik tot de kappen kunt veranderen. Als u het bereik tot de kappen verkort, is de kans groot dat dit geen probleem is, maar het verlengen ervan is misschien minder wenselijk, afhankelijk van uw flexibiliteit. Onthoud ten slotte ook dat de pasvorm van professionele fietsen gunstig is, ongeacht het niveau waarop u rijdt; Ik ben me ervan bewust dat ze prijzig zijn, maar ze kunnen erg behulpzaam zijn bij het uitzoeken van positieveranderingen zoals bij je polsen.

Een laatste kanttekening: ik zie dat je Campagnolo-shifters met 10 versnellingen gebruikt. Ik kan dit niet overtuigend verifiëren, maar ik herinner me dat ik heb gehoord dat deze shifters mogelijk beter werken met bepaalde stuurtypes dan andere. Ik herinner me dat ik op een moderner ergonomisch stuur de kappen goed had gepositioneerd, maar het bereik naar de remhendels was enigszins lang toen ik in de druppels zat. In deze forumthread lijken verschillende posters te zeggen dat ze vonden dat Campagnolo-shifters beter werken op sturen met klassieke bochten (d.w.z. meer traditionele dropbar-stijl, niet modernere ergonomische bochten). Ze hebben niet gespecificeerd op welke generatie Campagnolo-shifters dit van toepassing was, en ik kan dit niet verifiëren vanuit mijn eigen ervaring. Dit kan uiteindelijk een non-issue zijn, maar misschien is het iets om op te letten.

Fascinerend en verhelderend. De gelinkte video laat vooral goed zien hoe de positie van de schouders kan worden beïnvloed. Het motto kan zijn: voor een comfortabele rit pak je je fiets goed bij de toeters, of de haken.
Sam
2020-05-27 10:54:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

(Het volgende is niet bewezen. Na een paar experimenten zal ik deze regel verwijderen of dit antwoord verwijderen.)

Mijn vraag klopte op een belangrijk detail. Door het stuur tegelijkertijd omhoog te draaien, worden mijn rug en mijn polsen blij. De vraag is dan niet of je hem harder moet zetten, maar met hoeveel.

Een fietsmonteur is ongetwijfeld behulpzaam, maar een persoonlijke fietsinstructeur, iemand die een fietser inspecteert en aangeeft wat hij doet fout, kan ook nuttig zijn, en op een aanvullende manier. In zekere zin repareert de eerste de fiets; de laatste fixeert de fietser. De discussies hier fungeerden als de laatste. We hebben het hier echt over ergonomie fietsen. Om de analogie met typen voort te zetten, kan een arts of een fysiotherapeut aanbevelen de toetsenbordplank te verlagen om meer rechte polsen mogelijk te maken, maar hun hulp is zinloos tenzij de gebruiker de noodzaak begrijpt om te typen met de ellebogen naast hun middel.

De oplossing (en dit is persoonlijk, d.w.z. YMMV) was om te leren hoe de haakpositie correct te gebruiken. Ik fiets over asfaltpaden, gedeeld met volwassenen, onvoorspelbare kinderen en wilde eenden en ganzen die terecht denken dat ze de plek bezitten. Ik plaatste dus vingers 2, 3 en 4 (tel met de duim als vinger # 1) op de hendels, de hele tijd dat ik aan de haken zit, wat meestal het geval is. Ik weet niet zeker waarom ik dat deed. Ik rijd niet met één voet constant op het rempedaal, maar op een fiets dacht ik dat ik net zo goed altijd in de "klaar om te schakelen of te remmen" positie zou kunnen zijn. Onlangs verhuisd van een MTB kan een factor zijn geweest. Op een MTB is het niet echt haalbaar om de duim en wijsvinger constant op de snelvuurschakelaars te houden, en een nieuwe wielrenner kan in de verleiding komen te denken "hier is eindelijk een shifter die ik altijd kan vasthouden".

Het kan verstandiger zijn om het stuur vast te houden en vingers 2, 3 en 4 naar de hendels te verplaatsen om te anticiperen op de noodzaak om te schakelen of te remmen, en vervolgens de vingers weer om het stuur te wikkelen.

Moraal van het verhaal: als uw auto een handgeschakelde versnellingsbak heeft en u soms uw rechterhand (links in het VK enz.) voortdurend aan de versnellingspook (versnellingspook / shifter) houdt, aangezien u in het verkeer vaak schakelt, 2- je hebt geen andere bruikbare positie voor die hand, of 3- luiheid, aangezien het vermijdt dat je die hand constant tussen de 2 uur (10 uur ..) positie op het stuur en de shifter moet slepen, Misschien heb je bij het begin van de racefiets besloten dat het een goed idee is om de vingers voortdurend op de hendels te houden. Dat is het niet. Door de hendels vast te houden, worden de polsen onder een hoek omhoog gedraaid waardoor de carpale tunnel niet meer recht is. Dat is oké tijdens het schakelen, maar het is geen goede positie om lang aan te houden.

Als het bovenstaande klopt, is het onduidelijk welke nuttige aanpassingen worden geboden door een verstelbare stuurpen. Mogelijk past een verstelbare stuurpen de maat van het fietsframe aan, waardoor een standaard fietsmaat beter past bij de berijder, die anders ergens tussen twee maten zou zitten.

Meestal is de verstelbare stuurpen niet nodig en wordt de hoogte van het stuur aangepast door afstandhouders boven en onder de stuurpen te verwisselen.
@ojs Bedankt voor de hint en het trefwoord (ik hou gewoon van bicycles.SE). Heb je het over zoiets: https://www.amazon.com/Sumind-Pieces-Carbon-Headset-Bicycle/dp/B076QBGXPF/, passend bij het frame of de vork (legering / carbon)?
Je fiets zou er al wat moeten hebben. Zo niet, dan is de stuurbuis te kort afgesneden en kan de stuurpen niet worden versteld. Serieus, het zou erg handig zijn als je echte foto's van je fiets en je positie zou kunnen posten. Anders kunnen we gewoon blijven raden.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 4.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...