Vraag:
Hoe kan ik in cirkels trappen?
Johan Dahlin
2010-08-26 06:17:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van een normaal pedaal naar een klikpedaal. Het is even wennen. Om het nu optimaal te kunnen gebruiken, moet ik leren hoe ik in cirkels moet trappen in plaats van in vierkanten, bv. Dezelfde kracht uitoefenen tijdens de hele rotatie "baan". Waar moet ik aan denken om goed te kunnen trappen?

Acht antwoorden:
#1
+12
peppajiggapuff
2010-08-26 10:47:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Een techniek die u kan helpen een efficiëntere pedaalslag te krijgen, is een oefening die geïsoleerd been wordt genoemd. Met uw fiets op een trainer of op een lichte helling, maakt u uw linkerbeen en pedaal los met alleen uw rechterbeen voor 30-60 slagen. Wissel dan en doe hetzelfde voor je andere been. Deze oefening geeft een heel natuurlijk gevoel aan hoe uw benen moeten draaien om een ​​efficiënte pedaalslag te krijgen.

#2
+5
Anthony K
2010-08-26 06:25:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik moest me voorstellen dat je wat modder van je voet probeert te schrapen. Als je vanaf ongeveer 1 uur naar beneden trekt, net als je ongeveer 5 uur bent, begin je je voet naar achteren te trekken, met je tenen naar de grond gericht, alsof je probeert wat modder van de voorkant van je schoen te schrapen. Ik weet niet zeker waar je dit trekken moet stoppen, maar ik zou zeggen dat het ongeveer 8 uur is, aangezien je andere voet op dat moment enige druk op de andere crank zou moeten uitoefenen.

#3
+5
curtismchale
2010-08-26 07:57:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mountainbiken is het beste. Was net een trainingsartikel aan het lezen van Chris Carmicheal (getraind Lance Armstrong) en in studies deed hij dat mountainbikers de beste natuurlijke spin hadden. Ze denken dat het kwam door zittend op los vuil te klimmen om ervoor te zorgen dat je een goede tractie had.

Een andere goede oefening is om met één voet te trappen. Ik doe dit één keer per week aan het einde van een rit. Slechts voor een blok of twee, maar het benadrukt echt het gebrek aan trappen in een cirkel.

Dat veronderstelt dat je ook een coach hebt die weet wat hij doet en waarover hij praat. Gewoon uitgaan en rijden in de modder zal de situatie niet helpen. Ik heb veel mtn-bikers gezien met slechte traptechnieken. De laatste zin is echter een goede. +1 voor het trappen met één been.
Het is waar dat het enige kennis veronderstelt over hoe je een heuvel op kunt trappen. Zoek dus wat los vuil op een beetje een helling. Blijf zitten en beklim in een gemakkelijke versnelling de heuvel zonder dat het wiel slipt. Zoek een steilere heuvel naarmate je soepeler wordt.
Zoals custismchale zegt, heb je geen coach nodig, alleen heuvels met los vuil. En niet alleen zitten, het beklimmen van steilere heuvels zorgt voor soepelheid uit het zadel, evenals een scherp bewustzijn van de gewichtsverdeling.
#4
+4
Jack M.
2010-08-26 06:25:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik vind dat de beste tijd om te oefenen met het maken van goede cirkelvormige rotaties, is wanneer ik helemaal uit de versnelling ben (bijvoorbeeld 20 mph rijden in de oma-versnelling). Ik rijd een enkele snelheid, dus dit is vrij gemakkelijk voor mij. Omdat ik uit de versnelling ben, voel ik hoe circulair mijn bewegingen werkelijk zijn. Als ik niet terugtrek aan de onderkant van mijn slag en dan aan de achterkant, voel ik de fiets onder me slingeren.

Dit heeft me geholpen, misschien kan het jou ook helpen.

#5
+4
Tim
2010-08-26 06:55:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik ben zeker geen expert, maar sommige dingen hebben me geholpen

  • een set rollers (geen standaard / trainer) maar rollers kunnen je beweging helpen vloeien
  • " in cirkels denken 'helpt ook. Visualiseer de beweging van de voet / pedaal
+1 voor rollers - als je niet in mooie cirkels fietst, ga je vooruit en achteruit. Er gaat niets boven een paar minuten daarvan om u op uw formulier te laten letten.
#6
  0
Glenn Gervais
2011-12-02 06:44:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er zijn een paar tools (beide vrij duur) die kunnen helpen. Het komt echter allemaal neer op het spiergeheugen: hoe meer je spint, hoe beter je erin komt.

Computrainer heeft een spinscan om vlakke of dode punten in je cadans te identificeren.

Powercranks dwingen je tot beenisolatie door de cranks van elkaar los te koppelen.

#7
  0
andy
2011-12-02 07:28:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als je op zoek bent naar gladheid, dan kan het omhoog trekken je spel verbeteren. Het concept dat je nodig hebt om met het naar boven gebonden been / pedaal te trekken, is een mythe die is bedreven omdat het goed voelt! Om die reden kan het de moeite waard zijn om alleen te doen. ;]

Maar experts hebben ontdekt dat maximale kracht wordt gegenereerd wanneer men zich concentreert op het neerwaartse been, terwijl het andere been volledig ontlast totdat het terugkeert naar de top van de slag.

Om je slag glad te strijken en de problemen te lokaliseren waarmee je te maken hebt, kun je door heuvelherhalingen afwisselend het ene of het andere been te doen, de zwakke plekken in de pedaalslag van elk been vinden.

#8
  0
Dan Hulme
2013-04-25 23:10:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb deze truc ongeveer tien jaar geleden van internet gehaald. Ik kan me niet herinneren waar, vrees ik, of ik vermeld de bron.

Stel je voor dat je voeten in werkelijkheid handen zijn, en dat je niet trapt, maar Jezelf kronkelen langs een soort tandheugelbaan. Stel je het voor, voel het en houd die beweging in gedachten terwijl je trapt.

Onze handen zijn veel beter uitgerust voor de juiste soort push-pull-beweging dan onze voeten, dus denk eraan om met je handen op te winden. je motorische cortex om een ​​constante hoeveelheid kracht te behouden tijdens de hele revolutie.

Blijf waakzaam: als je merkt dat je weer op de piston gaat trappen, denk dan weer aan handen en je zult er al snel een gewoonte van maken.

Ik heb ooit van Greg LeMond gelezen om te doen alsof je de modder van je schoenen schraapt.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...